ເລື້ອງການສ້າງທາງລົດໄຟຄວາມໄວສູງຢູ່ລາວ
ການສ້າງລົດໄຟຄວາມໄວສູງຜ່ານລາວເຊື່ອມປະເທດຕ່າງໆໃນພາກພື້ນແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນຫລາຍສຳລັບລາວ ເພາະລາວເປັນປະເທດທີ່ຫາກໍສ້າງທາງລົດໄຟໃລ່ຍທາງສັ້ນເຊື່ອມຕໍ່ກັບຈັງຫວັດໜອງຄາຍ ເຊິ່ງຫາກໍ່ເລີ້ມນຳໃຊ້ໃນເດືອນມີນາ 2009
ການສ້າງທາງລົດໄຟທີ່ມີຄວາມໄວລະດັບສູງນັ້ນ ເຖິງວ່າຈະໄດ້ຮັບການເຫັນດີຈາກສະພາແຫ່ງຊາດລາວ ,ແຕ່ບັນຫາທີ່ສຳຄັນໃນຄະນະນີ້ແມ່ນຊີເອົາເງີນມາແຕ່ໃສມາສ້າງ ເພາະການລົງທືນບໍ່ແມ່ນໜອ້ຍແລະມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ. ຈາກການລາຍງາຍຂອງວິທະຍຸສຽງອາເມລິກາກ່າວວ່າ ການລົງທືນໃຊ້ທືນປະມານ 7000 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເຊີ່ງເປັນຈຳນວນເງີນທີ່ມະຫາສານ.
ໃນເມືອ່ທາງທະນາຄານກາງຂອງຈີນເຫັນດີໃຫ້ຢືມເງີນທືນທັງໝົດຮອ້ຍເປີເຊັນ ,ແຕ່ຂ້າພະເຈົ້າເຫັນວ່າກໍນ່າວິຕົກແລະກັງວົນຢ້ານວ່າຄັນພວກເຮົາບໍມີເງີນສົດໃຊ້ເຂົາທັນຕາມສັນຍາ ພວກຈີນ ຈະພາຄົນຂອງເຂົາເຂົ້າມາຢູ່ດີນລາວແລະຍາດວຽກເຮັດ,ຍາດທຸລະກີດຂອງຄົນລາວໄປໝົດ. ເພາະປະຈຸບັນລາວໄດ້ໃຫ້ຄົນຈີນເຂົ້າມາຫລາຍໃນການຄ້າຂາຍ ໂດຍສະເພາະການຄ້າຂາຍທີ່ບໍເປັນລະບຽບ,ສີນຄ້າທີ່ມີຄຸນນະພາບຕ່ຳແລະອື່ນໆ.
ເຫັນດີນຳແຜ່ນການພັດທະນາຂອງຊາດເພື່ອຫລຸດຜອ່ນຄວາມທຸກຍາກຂອງປະຊາຊົນ.ແຕ່ໃນເມືອ່ພວກເຮົາບໍມີທືນພຽງພໍ,ໂຄງການນີ້ ທາງທີ່ດີກໍຄວນລໍຟັງແລະພິຈາລະນາຢ່າງສະຫລາດກອ່ນທີ່ຈະອານຸມັດລົງໄປ.
ຖ້າມີລົດໄຟຄວາມໄວສເລ່ຍປະມານ 160 ກິໂລແມັດຕໍຊົວໂມງ,ຖ້າເດີນທາງແຕ່ເໜືອຮອດໃຕ້ ແມ່ນປະຫຍັດເວລາຫລາຍ ,ຈາກສະຫວັນະເຂດເຖິງວຽງຈັນຂີ້ລົດເມໃຊ້ເວລາ 6-7 ຊມ ຖ້າມີລົດໄຟຄືວ່າກໍຄົງໃຊ້ພຽງສາມຊົວໂມງ.ຂອ້ຍເຊື່ອວ່າຫລາຍຄົນຈະເລືອກຂີ້ລົດໄຟ.ແລ້ວໃຜຊີຂີ້ລົດເມ,ປົກກະຕີລົດເມສາຍເໜືອໃຕ້ ,ຫລາຍບໍລິສັດແຂ່ງຂັນກັນເອົາຄົນ ຕາມທີເຄີຍໃຊ້ບໍລິການມາ ລົດເມສ່ວນຫລາຍກໍບໍເຕັບ ,ຖ້າເມືອໃດນ້ຳມັນຂື້ນ,ລົດເມກໍຫາກຳໄລຍາກສົມຄວນ.
ການຂົນສົ່ງສີນຄ້າຈາກຈີນຈະເພີ້ມຂື້ນເປັນເງືອນທີ່ດີສຳລັບນັກທຸລະກີດຊາວຄ້າຂາຍແລະນັກລົງທືນສອງຊາດແລະສຳມະຊີກອາຊຽນອື່ນໆ.
ນັກທອ່ງທຽ່ງເຂົ້າມາລາວສອງສາມລ້ານໃນປີກາຍ ຖ້າພວກເຮົາມີລົດໄຟເຊື່ອມຈີນ ນັ້ນຈະດືງດູດນັກທອ້ງທຽ່ງຈີນແລະຕ່າງປະເທດໃຫ້ລາວຫລາຍເທົ່າ
ຍັງເປັນເສັ້ນທາງເຊືອ່ມຕໍ່ລະຫວ່າງລາວ ຈີນ ແລະປະເທດທີ່ສາມໃນການຂົນສົ່ງສີນຄ້າ
ສ້າງວຽກໃຫ້ປະຊາຊົນລາວໃນການກໍສ້າງ ການຄ້າຂາຍ,ການບໍລິການຕ່າງໆ ຕາມສະຖານີລົດໄປຕ່າງໆ ນັ້ນຈະຊຸກຍູ້ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດຖະກິດລາວກໍຄືເສດຖະກິດຄອບຄົວ,ເພີ້ມລາຍຮັບໃຫ້ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ.
ຜົນລົບທີ່ຕາມມາ:
ທຳລາຍສະພາບແວດລ້ອມ ໄຮ່ນາຮົ້ວສວນຂອງປະຊາຊົນຕາມແລວທາງ
No comments:
Post a Comment